maandag 15 juli 2013

Eindscore

Op het moment van schrijven van deze laatste blogpost als mentor van 3Mb is de zomervakantie reeds begonnen, zijn dus de rapportvergaderingen achter de rug en hebben alle leerlingen dus ook hun rapport ontvangen.

Het duurde even voordat alle leerlingen - dwz bijna(!) alle - leerlingen uit 3Mb aanwezig waren in het juiste lokaal voor de laatste show van mij van als hun mentor. Velen waren buiten aan het 'chillen' en lieten duidelijk merken geen oog te hebben voor andermans tijd. Een stuk of vier leerlingen kwamen pas een kwartier later binnen druppelen en er was zelfs één die het hele feest gemist heeft. Ik had een paar woorden als afsluiting voorbereid en onderstaand filmpje gemaakt. 


Ik heb erg tevreden met het eindresultaat. Van de 30 leerlingen zijn er 27 over naar klas 4, waarvan zelfs 8 zonder(!) onvoldoende punten op hun rapport. Tevens hebben drie leerlingen (uiteraard de zittenblijvers van vorig jaar) het spannend gemaakt tot het einde van het schooljaar en ze zijn zelfs nog na de toetsweek aan het werk gegaan om de overgang mogelijk te maken. Helaas voor hen die het aangaan, zijn er drie leerlingen die leerjaar drie volgend jaar nog eens over doen. Ook die zal ik terugzien volgend jaar. Ook, want volgend jaar heb ik de eer om het mentoraat van 4Ma te mogen doen met leerlingen in de klas, die aardrijkskunde in hun eindexamenpakket hebben.

Gezien de bagage die veel leerlingen bij zich dragen vind ik het wonderlijk om te zien dat ze nog overeind staan en het schooljaar voldoende weten af te sluiten. 
Ik zeg: Een fijne zomer en tot volgend jaar. Misschien in de mentorklas en anders mee op kamp naar Praag! 

n.b. Volgend schooljaar zal deze blog overgezet worden naar de blogpost van 4Ma en zullen de berichten van afgelopen schooljaar gearchiveerd worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten